|
GM MINIVAN |
CHEVROLET LUMINA APV PONTIAC TRANS SPORT OLDSMOBILE SILHOUETTE CHEVROLET VENTURE PONTIAC MONTANA |
|
|
|
Trans Sporti ja tema sõsarmudeleid toodeti selle mõttega, et pakkuda konkurentsi turuliidritele - Dodge Caravan ja Plymouth Voyager. GMC Safari ja Chevy Astro siinkohal ei lugenud, kuna tegu oli täisraamil ning tagaveoliste minibussidega, mis olid loodud hoopis teisele ostjaskonnale ning ei mõjutanud kuidagi Chrysleri kaheksakümnendate lõpul saavutatud edu. GMi toodang muutus ajapikku populaarsemaks, ning Voyageri nina alt võeti korralik pirukatükk.
Esmakordselt näidati avalikkusele uudset masinat 1986, ning esialgu veel ideetasandil, võeti masin hästi vastu. See kätkes endas futuristlikku disaini (kosmoseajastu mõjud), eraldi liigutatavaid kapteniistmeid koos stereokõlaritega peatoes, üles avanev reisijate uks ja küllaldaselt klaaspaneele - aknad, katus.. ning see ei olnud veel kõik.
Ei läinudki kaua aega, kui
tootmise alustamiseks anti roheline tuli, kuid teatavasti ideaauto tuleb
rahvale vastuvõetavamaks muuta ning nüüd tekkis teatud vastasseis. ***
Tootmist alustati New Yorki lähistel Tarrytowni tehases. Minibuss ehitati U-platvormile, mis koosnes galvaanitud raamist ning plastist kerepaneelidest, mis õnneks roostest end segada ei lasknud. Tootmisvõtteid võeti Pontiac Fiero ning GMi Saturni mudelite pealt, sest need olid samuti plastkerega.
Trans Sport on saadaval 7-kohalisena, 5 reisijate istet olid kergsulamist (15kg) ning kergesti ümberseatavad. 1994 lisandus ka integreeritud lasteiste lisavarustusse. Põhivarustusse kuulus ka tagumine õhkvedrustus, mis hoidis masinat tasakaalus ka suurema raskuse korral, samuti oli ka kaasas voolikukomplekt, mis lubas masina kompressorit kasutades, täis pumbata rehvid, madratseid, mida iganes. Nutikad insenerid rakendasid töösse igasugu jaburaid mõtteid.
1994.a esitleti puldist avanevat elektrilist liugust, mida rakandavad nüüdseks ka paljud teised automargid, kuid keegi ei taha tunnistada, et leiutajaks oli GM. 1994 ja -95 tuli lisavarustusse veojõukontroll, mida pakuti esialgu vaid 3800 mootorile. ***
Nende minibusside disain oli üsnagi vastuoluline, see
kas meeldis või ei meeldinud kohe üldse. Sel ajal, kui GM oma mudeliga
välja tuli, ei olnud mitte ühelgi teisel tootjal pakkuda stiilset ja/või
sportlikku minivan'i. GM sai sellest vaid innustust ning haaras enamiku
hetketurust, mida Voyager ei suutnud enam kontrollida.
Vastukaaluks kriitikale ja
madalatele müüginumbritele, korraldati 94.a facelift Trans Sport ja
Lumina APV mudelitele. Nina lühendati 3 tolli võrra ning kerele anti
veidi "tavalisem" väljanägemine.
|
|